Nama DiPetik Netizen – Farah Nadia Zainal Abidin Jelaskan Situasi

PELAKON Nad Zainal kvrang senang apabila namanya secara tiba-tiba dipetik netizen di laman Twitter yang menvdvh dia menggunakan saIuran yang salah untuk mendaftar svntikan vksin C0vid-19.

Bagi mgelakkan netizen terus menybarkan perkara tidak benar, Nad Zainal mjelaskan dia juga seperti orang lain yang menunggv dan berusaha untuk memasuki sistem pendaftaran vksin AstraZeneca pada Rabu.

Biarpun bersyukur berjaya mendaftarkan diri, suami dan bapanya namun Nad Zainal berkata dia tidak pernah meminta untuk diberikan keutamaan berbanding orang lain kerana menyedari ramai lagi yang memerlukan vksin tersebut.



Nad Zainal turut berkongsi perkara itu di Instagram miliknya.

“Selepas selesai semua, saya tengok Twitter dan nampak ada seseorang ni mend4kwa konon-kononnya saya dapat vksin melalui saluran sal4h. Sedangkan saya cuba beberapa kali juga macam orang lain.

“Saya juga tunggu sejak dari pukul 11.30 pagi… menunggu turn nak daftar tapi bila ada orang buat tuduhan seperti itu, sudah tentu saya jadi m4r4h sebab saya daftar melalui saluran yang betul.

“Saya tak pernah letakkan diri untuk dapat apa-apa keutamaan berbanding orang lain. Sebab saya tahu betapa susahnya nak dapatkan sesuatu yang sememangnya percuma. Mesti ramai orang nak.

“Dah ada benda percuma… buat apa nak b4yar. Mungkin sistem pendaftaran itu slow tapi Alhamdulillah saya bersyukur dapat daftar untuk beberapa orang ahli keluarga,” kata Nad Zainal kepada media.

Sebelum ini, pemilik nama Farah Nadia Zainal Abidin memuat naik paparan skrin komen netizen yang menvdvhnya menggunakan status sebagai artis untuk mendapatkan svntikan vksin dengan cepat.

Bagaimanapun, Nad Zainal menerusi laman Instastory miliknya menepis dakwaan tersebut dan menjelaskan dia menggunakan saluran sama seperti orang lain malah ibunya antara yang gag4I untuk mendaftar svntikan vksin.



Nad bersama suami dan dua orang anaknya.

Pelakon drama siri Takdir Yang Tertulis ini juga menasihati semua orang agar tidak mengambil kesemp4tan dan bersikap pent1ngkan diri sendiri dengan mem0t0ng barisan untuk mendapatkan vksin.

“Nasihat saya untuk orang ramai… yang rasa-rasanya menggunakan saluran tidak betul seperti potong que, bagi saya memang tak patut buat macam itu.

“Sebab ramai lagi kawan-kawan saya yang ibu bapa mereka dah berumur 70 tahun ke atas masih lagi menunggu giliran untuk dapatkan vksin. Jadi, jangan pent1ngkan diri sendiri dan jangan buat andaian,” ujarnya.

sumber : mStar