GADIS GADAl MOTOR BAPA BUAT MODAL JUMPA RAKAN LELAKl “GAME ONLINE”

BARU-BARU ini tuIar satu video mengenai seorang remaja perempuan yang ‘terk4ndas’ di lapangan terbang setelah merasa bersaIah untuk berjumpa dengan rakan yang dikenalinya menerusi permainan dalam talian.

Kejad1an yang berIaku di Jambi itu pada Selasa lalu itu ‘memb0ngkar’ satu cerita yang mengejvtkan. Remaja itu dipercayai telah menjuaI motosikal bapanya kerana ingin berjumpa dengan rakan lelakinya itu.

Menurut Tribun Timur, remaja itu nek4d bert1ndak sedemikian untuk memb1ayai perjalanannya ke Jakarta dengan menaiki kapal terbang.

Pun begitu, dia mula meragvi t1ndakannya selepas memikirkan mengenai kedua ibu bapanya. Berseorangan di situ, dia keb1ngungan dan hanya mampu menang1s.

Kes1an melihat keadaan remaja itu, seorang perempuan, Monik, yang turut berada di lapangan terbang itu menghampirinya dan menenangk4nnya.

Keb1ngungan dan berf1kir semula mengenai t1ndakannya
“Ketika itu saya melihat remaja tersebut seperti keb1ngungan, saya menghampirinya dan bertanya keada4nnya. Ternyata dia dari Jambi dan hendak ke Jakarta untuk menemui rakan lelaki yang dikenali menerusi permainan dalam talian,” katanya.

Menurutnya lagi, gadis itu juga mahu pergi ke Jakarta dengan membawa wang bernilai Rp 20 juta (RM5,771), ia merupakan hasiI yang diperoleh selepas menjval motosikal bapanya, lapor Detik News.

Remaja itu d1percayai member0ntak dan nek4d untuk berjumpa lelaki yang dikenalinya itu tetapi ia tidak diteruskan kerana keluarganya dapat menget4hui mengenai perkara tersebut setelah video mengenainya tuIar.

“Sebenarnya dia tetap b3rkeras ingin berangkat ke Jakarta tetapi mujurlah video itu tuIar dan pihak keluarganya datang ke lapangan terbang untuk menjemputnya. Tidak cuma itu, remaja itu juga secara tidak sengaja bertemu dengan seorang guru sekolahnya, akhirnya dia membataIkan hasrat untuk ke Jakarta,” jelas Monik.

Sementara itu, Pengurus Besar Lapangan Terbang Sultan Thaha Jambi, Agus Supriyanto mengesahkan bahawa remaja itu merupakan penumpang yang akan berIepas pada Selasa.

Kerana turut merasa cur1ga terhadap gadis itu yang kelihatan kebingvngan dan t1dak mempunyai penjaga, Agus juga telah membataIkan penerbangan gadis itu.

Keluarganya yang berasal dari Desa Tangkit, Wilayah Jambi, diIaporkan telah menjemputnya di lapangan terbang untuk membawanya pulang.

sumber : siakapkeli